HOME | KONTAKTY

www.FFT-IVECOMagirus.cz

AKTUALITY > Nový lesní speciál z dílny IVECO MAGIRUS

Nový lesní speciál z dílny IVECO MAGIRUS

06.10.2011

V současné době vzrůstá zájem o kompaktní požární vozidla, která neslouží pouze pro hašení běžných požárů, ale je možné je nasadit i při lesních požárech a požárech v buši nebo na hůře přístupných místech. I pro tyto případy nabízí IVECO MAGIRUS optimální řešení - jako vždy kompletně z jedné ruky.

Vozidlo je postaveno na terénním podvozku IVECO MAGIRUS 150 E 30 W. 6-ti válcový motor o výkonu 220 kW (299 PS) nebo jako alternativa 185 kW (251 PS) zajišťují snadnou průchodnost těžkým terénem. Dle přání zákazníka nebo na základě národních předpisů a norem je možné realizovat tato vozidla o celkové hmotnosti mezi 12.000 kg a 14.500 kg. K dodání jsou s 6 stupňovou nebo 8 stupňovou převodovkou, poloautomatickou převodovkou EuroTronic nebo s plněautomatickou převodovkou. Obě nápravy jsou permanentně poháněny, a to s rozložením hnací síly 1/3 na přední nápravu a 2/3 na zadní nápravu. Díky uzávěrce mezinápravové převodovky lze měnit tento poměr na 1:1. Samořejmostí jsou uzávěrky diferenciálů na obou nápravách. Pomocí terénní redukce v mezinápravové převodovce lze snižovat konečnou rychlost, přičemž se současně značně zvětšuje trakce a tažná síla. Rozměrné pneumatiky v provedení s jednomontáží zajišťují shodný rozchod kol obou náprav. Ve spojení s vnějším planetovým převodem na nábojích náprav je dosažená vysoká světlá výška vozidla. Olejová vana a chladič jsou chráněny silným kovovým krytem proti proražení. Stabilní ocelový nárazník je rovněž v sériové výbavě. Pro zásah na tzv. hořících plochách mohou být brzdová a naftová vedení opatřena protižárovým krytem.

Současně lze vozidlo uzpůsobit pro brodivost 800 mm. Pro lepší mobilitu v těžkém terénu jako je nopř. písek, bláto apod. lze vozidlo vybavit zařízením pro regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách. Toto zařízení umožňuje snížit tlak v pneumatikách a tím zvýšit jejich přilnavost a současně zvyšuje jejich samočistící efekt. Je zajištěna jednoduchá a rychlá manipulace a nedochází k nepříjemnému prokluzu kol.

Krátké přesahy obou náprav a sklopné stupačky na přední nápravě zaručují maximální způsobilost do terénu. Nájezdové úhly vpředu i vzadu činní 23 stupňů. Díky krátkému rozvoru od 3.240 mm je zajištěn velice krátký poloměr otáčení. Kabina pro posádku 1 + 2 osoby je komfortní a velice přehledná. Prostorná kabina IVECO MAGIRUS EuroCargo nabízí mnoho prostoru v oblasti hlavy a kolen a to i na prostředním sedadle. Jednoduchý intuitivní princip ovládání podvozků IVECO MAGIRUS činí i nezkušený řidičům ovládání snadným.

Rozměrné čelní sklo a hluboce vyvedená postranní skla zaručují výborný výhled a přehled kolem vozidla. Všechny podvozkové agregáty jako vzduchojemy, palivová nádrž, baterie atd. jsou uloženy v rámu nebo na nosníku mezi kabinou a nástavbou.

Nově vyvinutá nástavba AluFire3 se skládá jen ze dvou postraních rolet. To umožňuje kompaktní konstrukci s 5 nářaďovými skříněmi s malým zadním přesahem. mezi nápravami je nástavba vyvedena níže pro snadnější vyjímání těžkého požárního příslušenství. Pomocí výklopných stupaček mezi nápravami lze pohodlně vyjmout i těžké přístroje z horních polic. Vodní nádrž o objemu 3000 l je podélně uložena v nástavbě. Díky tomu vzniká prostor pro rozměrné dobře přístupné nářaďové skříně.

Pro zajištění bezpečnosti vozidla jsou na střeše vysocevýkoné zábleskové majáky LED technologie s designovým opláštěním. Na zadní stěně se nachází rovněž tyto prvky v úhledném upořádání. Na zádi se rovněž nachází oranžová výstražná signalizace s LED světly. Výkonné postranní osvětlení je vyvedeno v pásu po celé délce nástavby.

V zadním prostoru nástavby je vestavěno vysoce výkoné dvoustupňové požární čerpadlo MAGIRUS FPN 10-2000 s plněautomatickou vývěvou PRIMATIC. Ovládání a kontrola je pomocí obslužné jednotky MAGIRUS HMI s komfortním barevným displayem v prostoru čerpadla, v kabině a na střeše nástavby. Díky tomu je možné všechny důležité funkce ovládat ze zadního prostoru, ze střechy i z kabiny (např. režim hašení za jízdy). Barevné provedení armatur, plnící automatika vodní nádrže, regulace tlaku čerpadla a komfornía bezpečné ovládání čerpadla.

Dohromady 4 postranní B-výtlaky, 1 výtlak pro požární hadici C 42 a pevné potrubí k lafetové proudnici na střeše vozidla. Střešní proudnice díky kloubovému provedení lehce ovladatelná, možnost osazení různými tryskami pro hašení vodou a pěnou s různým výkonem. Dodávka pěny je zajištěna pomocí pevně vestavěného sacího vedení ode dna až k proudnici. Jako alternativu lze volit přiměšovací systém CaddiSys nebo FireDos v různém provedení. Sklopné zábradlí a oka pro bezpečnostní popruhy jen ucelují obslužné místo u proudnice na střeše nástavby. Veškeré požárně technické vybavení je uloženo v ergonomicky uspořádaných stabilních držácích.

Dostatečná prostorová a hmotnostní rezerva pro případné rozšiřující vybavení dle požadavků zákazníka. Rozměry tohoto vozidla speciálně určeného pro hašení lesních požárů činí: 5.960 mm x 2.500 mm x 3.100 mm (D x Š x V).

Nová koncepce tohoto vozidla - nástavby AluFire3 se 2 postranními nářaďovými skříněmi a podélně uloženou integrovanou nádrží umožňuje navrhovat kompaktní požární vozidla pro ochranu před požáry a katastrofami, která mají současně objemné nářaďové skříně pro dostatek technického vybavení a dostatečné množství hasebních látek.

Copyright (c) 2012 www.FFT-IVECOMagirus.cz | tisk | Kontakty | Top